Alexandra oldala
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Hányan voltatok itt?
Indulás: 2006-03-18
 
Hányan vagytok itt?:)
látogató olvassa a lapot.
 
For you:)
 
VB
Ki nyeri idén a VB-t?

Fernando Alonso
Kimi Raikkönen
Felipe Massa
Nick Heidfeld
Robert Kubica
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Ferrari

Scuderia Ferrari

Elnök: Luca di Montezemolo
Sportigazgató: Jean Todt
Technikai igazgató: Ross Brawn
Vezető tervező: Rory Byrne
Motorfejlesztési főmérnök: Paolo Martinelli
Csapatmenedzser: Stefano Domenicali

Versenyzők:
Michael Schumacher 
Felipe Massa 

Tesztpilóták:
Luca Badoer
Marc Gené

A Maranelloban székelő Ferrari istálló az autosport és a száguldó cirkusz leghíresebb csapata. A skarlátvörös gárda a kilencvenes évekig a legeredményesebbnek mondhatták magukat, ám ekkor a nagy vetélytárs, a McLaren győzelmek terén utolérte őket. Az 1999-es szezon a Ferrarinak sikerült jobban, így a Ross Brawn-Jean Todt-Michael Schumacher triumvirátus vezényletével ismét a maranelloiak vették át a vezetést a konstruktőrök örökranglistáján.

Enzo Ferrari alakulata már a háború előtti időkben is részt vett a fontosabb versenyeken, de a világbajnokságok 1950-es kezdete után alaposan megerősödtek. Az első világbajnoki szezon nem volt túlzottan eredményes számukra. 1951-ben Ascari az utolsó futamon veszítette el a Juan Manuel Fangioval ellen a világbajnoki címért folytatott harcot. A szövetség később 2000 köbcentiméterben határozta meg a motorok hengerűrtartalmát, a szabályváltozáshoz pedig a Ferrari alkalmazkodott a legjobban. Ascari 1952-ben és 1953-ban is dominált, később viszont a 2500 köbcentiméteres szabály bevezetését követően alulmaradt a Lancia csapattal szemben. 1955-ben Fangio a D50-es modellel három alkalommal győzött, ami elég volt ahhoz, hogy megszerezze negyedik világbajnoki titulusát. A legendás argentin pilóta 1957-re a Maseratihoz szerződött, és ezt igencsak megsínylette az olasz istálló, hisz nélküle képtelenek voltak futamgyőzelmet aratni.

A következő évben az Enzo Ferrari fia után Dino névre keresztelt Tipo 146-os modellel visszatértek az élvonalba. Mindenki arra számított, hogy Stirling Moss lesz a világbajnok, Mike Hawthorn és a Ferrari azonban rácáfolt erre az idényzárón, és elhappolták a titulust. A következő két évben a Cooper istálló dominált a Formula 1-ben. 1961-ben vette kezdetét a maranelloiak újabb sikerszériája, a másfél literes, cápaorrú Tipo 156-ossal. Hazai versenyükön, az Olasz Nagydíjon komoly tragédia érte a csapatot, hisz versenyzőjük, Wolfgang von Trips halálos balesetet szenvedett. Másik versenyzőjük, Phil Hill viszont győzni tudott és a világbajnoki címet is megszerezte a csapatnak.

A Ferrari-bajnokok sorában John Surtees volt a következő, aki 1964-ben lett világbajnok. Mindmáig ő az egyetlen olyan pilóta, aki kétkeréken és négykeréken is képes volt a csúcsra jutni. A háromliteres motorok 1966-os bevezetése után a Ferrari ismét hullámvölgybe került. Az olaszok rendre alulmaradtak a Cosworth Racing fantasztikusan sikerült DFV erőforrásaival szemben, melyek 1967-ben tűntek fel a Formula 1-ben. A skarlátvörösök nyolc éven keresztül a középmezőny legjobb alakulatának számítottak. Csak Jacky Ickx és csapattársa, Clay Regazzoni tudtak némi sikert elérni. Regazzoni első lett a ’70-es Olasz Nagydíjon.

A gyors, de tapasztalatlan Niki Lauda 1974-ben szerződött Maranelloba. A világbajnoki címet ebben a szezonban Emerson Fittipaldi és a McLaren hódították el, egy évvel később azonban már Lauda ült a trónon, és ’76-ban akár meg is ismételhette volna teljesítményét, ha nem jön közbe az a szörnyű baleset a Nürburgringen, melynek következtében súlyos égési sérüléseket szenvedett. Még a baleset után is lett volna esélye a bajnoki cím megszerzésére, hisz Monzában már ismét ott állt a rajtrácson. A szezon végéig tartotta előnyét a mclarenes James Hunt előtt, azonban az évad utolsó futamán, a Japán Nagydíjon túl kockázatosnak tartotta a szakadó esőben való versenyzést, és idő előtt feladta a további küzdelmeket. Hunt rámenősen versenyzett, és megszerezte a bajnoki címhez szükséges harmadik helyet. 1977 ismét Lauda és a Ferrari éve volt. 1979-ben Jody Scheckter szerzett vb-címet a Ferrari színeiben, és egészen 2000-ig ő volt az utolsó pilóta, aki versenyzői világbajnoki címet vitt Maranelloba. Csapattársát, Gilles Villeneuve-öt győzte le, holott csak két győzelemmel rendelkezett, míg a kanadai három alkalommal állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára.

A csapat ezt követően szerződtette Harvey Postlewaite brit tervezőt, aki 1982-re megalkotta a 126C2 kódjelű versenygépet, amely osztályon felüli volt. Ebben az évben is történt egy tragédia, ami beárnyékolta a csapat szezonját. A legendás Gilles Villeneuve balesetet szenvedett és életét vesztette Zolderben, a világbajnoki pontverseny éllovasa, Didier Pironi pedig megsérült Hockenheimben. A Ferrari ebben az évben és a következőben is a konstruktőrök világbajnoka lett, de az egyéni világbajnoki címek más csapatokhoz vándoroltak.

A gárda szerencséje ezt követően meglehetősen forgandó volt. Michele Alboreto versenyképesnek bizonyult 1985-ben, de csak a második helyet írhatta a neve mellé az év végi elszámolásnál. 1988-ban következett az újabb nagy csapás, hiszen ebben az évben hunyt el az alapító, Enzo Ferrari. A ’Commendatore’ 90 éves volt. A szezonban addig csak vergődő istálló autói a csapatfőnök halálát követő versenyen, az Olasz Nagydíjon kettős győzelmet arattak. Gerhard Berger lett az első, megelőzve társát, Michele Alboretot. Az idényben ez volt az egyetlen futam, melyen nem McLaren-győzelem született. 1990-ben Prost csatázott Sennával, de a brazil nyert, így a Ferrari francia sztárja a második lett az év végi összetettben. Michael Schumacher 1996-os csatlakozásával kezdetét vette a Ferrari újabb sikerkorszaka, azonban ismét bizonyítást nyert a mondás, miszerint minden kezdet nehéz! A szurkolók eleinte nem voltak túl lelkesek a német pilóta szerződtetése miatt. Az 1995-ben második világbajnok címét megszerző Schumacherrel együtt érkezett Maranelloba Eddie Irvine is. Az új összetételű gárda az év során jó teljesítményt nyújtott, így a szurkolók hamar megbarátkoztak a némettel is. Ekkor, 1997-ben, jött egy emlékezetes botrány, melyet követően sokan, sokféleképpen vonták kétségbe Schumacher sportszerűségét. A pilóta öt győzelmet szerzett az év során, és harcban állt a világbajnoki címért a Williams versenyzőjével, a kanadai Jacques Villeneuve-vel. Az utolsó versenyen a kerpeni születésű pilótađ elveszített a fejét és Ferrariját nekikormányozta a kanadai sofőr versenygépének. Villeneuve tovább tudott menni, harmadikként ért célba és világbajnok lett. Később Schumachert a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) megfosztotta a bajnokságban elért második helyétől.

1998-ban a Tifosik ismét az egyéni világbajnoki cím megszerzésében reménykedtek, hisz ezt az utóbbi 19 év során nem sikerült megszerezniük. Schumacherrel nem is volt probléma, ő mindent megtett ennek érdekében, azonban F300-as Ferrarija állva maradt a suzukai rajtrácson, és csak a mezőny végéről vághatott neki a távnak a mindent eldöntő Japán Nagydíjon. A harmadik helyig küzdötte fel magát, egy defekt miatt azonban feladni kényszerült a további harcot. Az egyéni világbajnok ebben az évben Mika Hakkinen, a konstruktőrök bajnoka pedig a McLaren lett. 1999-ben is esélyesként várhatták a szezonkezdetet, jól is alakultak a dolgaik, ám Silverstone-ban a német pilóta balesetet szenvedett, és csak az idény utolsó két versenyére térhetett vissza. Csapattársa, Eddie Irvine vette át az első számú pilóta szerepét, és kis híjján élni is tudott a kínálkozó lehetőséggel, de az utolsó futamon nem bírt Hakkinennel, aki így megismételte előző évi produkcióját. A konstruktőri világbajnoki trófeát a McLaren nem tudta megvédeni, ami így Schumacher utolsó két versenyen nyújtott teljesítményének köszönhetően Maranelloba vándorolt.

2000-ben valóra vált az olaszok álma, hisz a skarlátvörösök az évad első futamától kezdve fölényben voltak a McLarennel és Mika Hakkinennel szemben. Schumacher Suzukában, az évad utolsó előtti versenyén biztosította be az egyéni világbajnoki címet, amit az utolsó futamon elhódított konstruktőri cím követett. 2001-ben is dominált a Schumacher-Ferrari kettős, így a német már a negyedik világbajnoki címénél tartott. A konstruktőri világbajnoki trófea is Maranelloban díszeleghetett. A 2002-es évad mindenen túltett. A Ferrari a szezon első futamától kezdve hihetetlen fölényben volt a mezőny többi tagjával szemben, és az évad végére a német beállította Juan Manuel Fangio megdönthetetlennek hitt rekordját, ötszörös világbajnok lett. 2003-ban, ha kissé nehézkesen is, de Schumacher és a Ferrari ismét begyűjtötték mindkét világbajnoki címet. A német pilóta az eredménynek köszönhetően világcsúcstartóként vághatott neki a 2004-es idénynek, s megdöbbentő fölénnyel ismét győzelemre vezette a legendás alakulatot.

A csapat eredményei:

1950: Nem rendeztek konstruktőri világbajnokságot
1951: Nem rendeztek konstruktőri világbajnokságot
1952: Nem rendeztek konstruktőri világbajnokságot
1953 Nem rendeztek konstruktőri világbajnokságot
1954: Nem rendeztek konstruktőri világbajnokságot
1955: Nem rendeztek konstruktőri világbajnokságot
1956: Nem rendeztek konstruktőri világbajnokságot
1957: Nem rendeztek konstruktőri világbajnokságot
1958: Konstruktőrök bajnokságában 2., 40 ponttal
1959: Konstruktőrök bajnokságában 2., 32 ponttal
1960: Konstruktőrök bajnokságában 3., 24 ponttal
1961: A konstruktőrök világbajnoka 40 ponttal
1962: Konstruktőrök bajnokságában 5., 18 ponttal
1963: Konstruktőrök bajnokságában 4., 26 ponttal
1964: A konstruktőrök világbajnoka 45 ponttal
1965: Konstruktőrök bajnokságában 4., 26 ponttal
1966: Konstruktőrök bajnokságában 2., 31 ponttal
1967: Konstruktőrök bajnokságában 4., 20 ponttal
1968: Konstruktőrök bajnokságában 4., 32 ponttal
1969: Konstruktőrök bajnokságában 5., 7 ponttal
1970: Konstruktőrök bajnokságában 2., 55 ponttal
1971: Konstruktőrök bajnokságában 4., 33 ponttal
1972: Konstruktőrök bajnokságában 4., 33 ponttal
1973: Konstruktőrök bajnokságában 6., 12 ponttal
1974: Konstruktőrök bajnokságában 2., 65 ponttal
1975: A konstruktőrök világbajnoka 72,5 ponttal
1976: A konstruktőrök világbajnoka 83 ponttal
1977: A konstruktőrök világbajnoka 95 ponttal
1978: Konstruktőrök bajnokságában 2., 58 ponttal
1979: A konstruktőrök világbajnoka 113 ponttal
1980: Konstruktőrök bajnokságában 10., 8 ponttal
1981: Konstruktőrök bajnokságában 5., 34 ponttal
1982: A konstruktőrök világbajnoka 74 ponttal
1983: A konstruktőrök világbajnoka 89 ponttal
1984: Konstruktőrök bajnokságában 2., 57,5 ponttal
1985: Konstruktőrök bajnokságában 2., 82 ponttal
1986: Konstruktőrök bajnokságában 4., 37 ponttal
1987: Konstruktőrök bajnokságában 4., 53 ponttal
1988: Konstruktőrök bajnokságában 2., 65 ponttal
1989: Konstruktőrök bajnokságában 3., 59 ponttal
1990: Konstruktőrök bajnokságában 2., 110 ponttal
1991: Konstruktőrök bajnokságában 3., 55,5 ponttal
1992: Konstruktőrök bajnokságában 4., 21 ponttal
1993: Konstruktőrök bajnokságában 4., 28 ponttal
1994: Konstruktőrök bajnokságában 3., 71 ponttal
1995: Konstruktőrök bajnokságában 3., 73 ponttal
1996: Konstruktőrök bajnokságában 2., 70 ponttal
1997: Konstruktőrök bajnokságában 2., 102 ponttal
1998: Konstruktőrök bajnokságában 2., 133 ponttal
1999. A konstruktőrök világbajnoka 128 ponttal
2000: A konstruktőrök világbajnoka 170 ponttal
2001: A konstruktőrök világbajnoka 179 ponttal
2002: A konstruktőrök világbajnoka 221 ponttal
2003: A konstruktőrök világbajnoka 158 ponttal
2004: A konstruktőrök világbajnoka 262 ponttal
2005: A konstruktőrök bajnokságában 3., 100 ponttal

Egyéni világbajnokok:

1952: Alberto Ascari
1953: Alberto Ascari
1956: Juan Manuel Fangio
1958: Mike Hawthorn
1961: Phil Hill
1964: John Surtees
1975: Niki Lauda
1977: Niki Lauda
1979: Jody Scheckter
2000: Michael Schumacher
2001: Michael Schumacher
2002: Michael Schumacher
2003: Michael Schumacher
2004: Michael Schumacher

 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Névnapköszöntő
 
Következő futam

 

 
a maradék idő...

 

 

 

 
 
.
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Linkek
 
Forma-1
 
Pályák
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak