Alexandra oldala
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Hányan voltatok itt?
Indulás: 2006-03-18
 
Hányan vagytok itt?:)
látogató olvassa a lapot.
 
For you:)
 
VB
Ki nyeri idén a VB-t?

Fernando Alonso
Kimi Raikkönen
Felipe Massa
Nick Heidfeld
Robert Kubica
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
BMW

BMW Sauber

Csapatfőnök: Peter Sauber
Technikai igazgató: Willy Rampf
Motorfejlesztési főmérnök: Goto Osamu


Versenyzők:

Jacques Villeneuve
Nick Heidfeld

A svájci illetőségű Sauber istálló története során mindig a középmezőnyhöz tartozott. Futamgyőzelmet ezidáig nem sikerült aratniuk, de volt már néhány egészen kiváló eredményük is. Peter Sauber csapatfőnök 1970-ben kezdett versenyautók építésével foglalkozni. A C6 kódjelű modellel egészen ismert konstruktőrré vált. A C6-ost a C csoportos sportautók kategóriájában versenyeztették. 1985-ben léptek kapcsolatba a Mercedes-Benz gyárral, amikor motorszállítói szerződést kötöttek a stuttgartiakkal. 1989-től a Mercedes egyre többet invesztált a Sauber csapatba. Ebben az évben győzelmet arattak Le Mans-ban, a legendás 24 órás versenyen, és a Sportautó Világbajnokságon is. 1991-ben már a Formula 1-ben szerettek volna indulni, ám csalódniuk kellett, ugyanis a Mercedesnek nem állt szándékában visszatérni az autosport elitkategóriájába. A svábok nagy visszatérése elmaradt, azonban anyagi és technikai segítségükről biztosították a Sauber alakulatát. Harvey Postletwaite a Tyrelltől a Sauberhez szerződött, azonban amikor meghallotta, hogy a Mercedes ténylegesen nem vesz részt a projektben, azonnal vette a kalapját és távozott Hinwillből. A neves sportautó-tervező, Leo Ress, és a McLaren egykori főmérnöke, Steve Nichols alkották meg a Sauber versenygépét.

Az első nagydíjukon 1993-ban vettek részt, Dél-Afrikában. A volán mögött JJ Lehto és Karl Wendlinger ültek. Lehto a hatodik helyről indult és az ötödik helyen ért célba. Ez volt az első alkalom, hogy egy újonc csapat első versenyén pontot szerzett azóta, hogy Jody Scheckter 1977-ben pontszerző helyen ért célba a Wolf istálló első futamán. Azóta is előfordult már ilyen egyszer, hisz a Toyota első versenyén, 2002 márciusában, Mika Salo a pontot érő hatodik helyen ért célba. A Sauber a pompás kezdés után nem tudott lépést tartani az ellenfelekkel. Olyan szolid eredmények következtek, mint például Lehto imolai és Wendlinger monzai negyedik helye. ’94-ben Lehtonak távoznia kellett, mert a Sauber a fiatal és tehetséges németnek, Heinz-Harald Frentzennek szavazott bizalmat. Az újonc első versenyén, Brazíliában az ötödik helyre kvalifikálta magát, majd a Csendes-Óceáni Nagydíjon az ötödik helyen ért célba.

Monacoban Wendlinger hatalmas balesetet szenvedett. Hosszú ideig feküdt kómában, de szerencsésen megúszta az incidenst és felépült. A Mercedes ekkor megszakította kapcsolatát a svájciakkal, néhány évvel később azonban a McLaren oldalán visszatértek a Formula 1-be. Mivel a Benetton 1995-re a Ford motorokról Renault erőforrásokra váltott, a Sauber megegyezett az autógyárral. Frentzen a Ford erőforrással hajtott autót a harmadik helyre kormányozta be az Olasz Nagydíjon, a csapat pedig a hetedik helyen zárt a konstuktőrök között.

A ’96-os év is meglehetősen balszerencsés volt a Sauber szempontjából, ugyanis feltűnt a színen a Stewart istálló, akik bejelentették, hogy 1997-ben a Ford egységeivel állnak rajthoz. A Sauber kénytelen volt beérni az előző évi Ferrari erőforrással, melyet a Petronas olajtársaság pénzén vásároltak meg, és a cég neve alatt is versenyeztették azokat. A váltás olyannyira jól sikerült, hogy a Sauber napjainkban is a Ferrari motorjaival versenyez. Herbert a ’97-es Magyar Nagydíjon harmadik lett. A csapat helyzetét nehezítette, hogy a költségvetésük miatt nem tudtak elegendő időt teszteléssel tölteni.

1998-ban Jean Alesi lett Herbert csapattársa, a brit pilótának azonban ebben az évben nem úgy ment a szekér, ahogyan szerette volna. Alesi harmadik lett Belgiumban és nem kis meglepetésre Ausztriában, az esős időmérő edzésen a második helyre kvalifikálta magát. Teljesítményét ’99-ben, a Francia Nagydíj időmérőjén is megismételte, balszerencséjére azonban a versenyt fel kellett adnia. Ebben az évben Pedro Diniz volt a csapattársa. Alesi öt pontot gyűjtött, így a gárda a nyolcadik helyen végzett a konstruktőrök között. Diniz maradt a 2000-es idényre is, Alesi viszont távozott az Alain Prost nevével fémjelzett, francia nemzeti érzelmű istállóhoz. A brazil egy finn csapattársat kapott Mika Salo személyében, de kiugró eredményt nem sikerült elérniük.

2001-ben Peter Sauber drasztikusan megváltoztatta csapata összeállítását. Leszerződtette a 2000-ben a Prostnál bemutatkozott ifjú németet, Nick Heidfeldet, és a teljesen ismeretlen finnt, Kimi Raikkönent. Sokan megkérdőjelezték Raikkönen helyét a Formula 1-ben, ő azonban bizonyított és az évad végén tovább is állt a McLarenhez. Az idényben a csapat története legjobb eredményét érte el, a negyedik helyet szerezték meg a konstruktőrök küzdelmében. 2002-ben a távozó Raikkönen helyére Sauber a fiatal és tehetséges brazilt, Felipe Massát szerződtette. Az előző évi eredményt nem tudták megismételni, azonban az ötödik helyre még így is jók voltak. Massának a szezon végén távoznia kellett, helyére ugyanis a nagy tapasztalattal rendelkező, veteránnak számító Frentzen érkezett, aki visszatért pályafutása első F1-es alakulatához.

A Sauber 2003-ban is a Ferrari hajtóműveivel indult harcba a dicsőségekért. Heidfeldnek és Frentzennek nem is volt különösebb gondja a motorokkal, inkább a C22-es versenygép aerodinamikájával gyűlt meg a bajuk. A küzdelmes szezont végül a konstruktőrök bajnokságának hatodik helyén fejezték be. Az idény végeztével a csapatvezetőség úgy döntött, hogy 2004-ben teljesen új pilótaösszeállítással próbálkoznak.

Felipe Massa az előző idényt a Ferrarinál töltötte tesztpilótaként, azonban visszatért a svájci gárdához, ahol a Jordantől igazolt Giancarlo Fisichella csapattársa lett. A hinwilliek duója az évad során egyenletesen teljesített, 34 pontot gyűjtöttek, ami a konstruktőri tabella hatodik helyének megszerzésére volt elegendő. Fisichella az év végén a Renault-hoz távozott, az olasz volánművész helyére Peter Sauber az 1997-es világbajnokot, Jacques Villeneuve-öt szerződtette le Massa mellé.

A csapat eredményei:

1993: Konstruktőrök bajnokságában 7., 12 ponttal
1994: Konstruktőrök bajnokságában 8., 12 ponttal
1995: Konstruktőrök bajnokságában 7., 18 ponttal
1996: Konstruktőrök bajnokságában 7., 11 ponttal
1997: Konstruktőrök bajnokságában 7., 16 ponttal
1998: Konstruktőrök bajnokságában 6., 10 ponttal
1999: Konstruktőrök bajnokságában 8., 5 ponttal
2000: Konstruktőrök bajnokságában 8., 6 ponttal
2001: Konstruktőrök bajnokságában 4., 21 ponttal
2002: Konstruktőrök bajnokságában 5., 11 ponttal
2003: Konstruktőrök bajnokságában 6., 19 ponttal
2004: Konstruktőrök bajnokságában 6., 34 ponttal

 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Névnapköszöntő
 
Következő futam

 

 
a maradék idő...

 

 

 

 
 
.
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Linkek
 
Forma-1
 
Pályák
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak