Alexandra oldala
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Hányan voltatok itt?
Indulás: 2006-03-18
 
Hányan vagytok itt?:)
látogató olvassa a lapot.
 
For you:)
 
VB
Ki nyeri idén a VB-t?

Fernando Alonso
Kimi Raikkönen
Felipe Massa
Nick Heidfeld
Robert Kubica
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Williams

WilliamsF1 Team

Csapatfőnök: Sir Frank Williams

Csapatmenedzser: Dickie Stanford
Technikai igazgató: Patrick Head
Vezető tervező: Gavin Fisher
A BMW Motorsport igazgatója: Dr. Mario Theissen

Versenyzők:

Nick Heidfeld
Nico Rosberg

Tesztpilóta:

Antonio Pizzonia

A Williams istállót Frank Williams alapította a ’70-es évek elején. A kezdeti időszakban a Ferrarihoz és a McLarenhez képest jóval kisebb költségvetésből kellett gazdálkodniuk, ennek ellenére büszkén elmondhatják magukról, hogy fennállásuk során kilenc konstruktőri vb-címet sikerült begyűjteniük. Legutóbb 1997-ben nyertek világbajnokságot.


Frank Williams tehetséges amatőr versenyző volt, és közben jó kapcsolatot alakított ki Piers Courage-el, akivel 1969-ben együtt versenyeztek. A következő szezonban Williams versenyeztette egy De Tomassoval Courage-t, aki a Holland Nagydíjon tragikus balesetet szenvedett és életét vesztette. Williams az esetet követően lelkileg teljesen összeomlott. Anyagi nehézségei is támadtak, így egy ideig fizető pilótákat kellett alkalmaznia. 1976-ban összeállt Walter Wolffal, de nem sokkal később elváltak útjaik, és Patrick Headdel, a jelenlegi technikai igazgatóval megalapította saját istállóját, a Williams Grand Prix Engineeringet. Míg Williams megpróbált szaúd-arábiai befektetőket rábírni, hogy támogassák csapatát, addig a Patrick Head által tervezett FW06-os versenygép 1978-ban számos jó eredményt ért el Alan Jones-szal a volán mögött. Az első futamgyőzelmet 1979-ben aratták, amikor Clay Regazzoni az FW07-essel elsőként haladt át a kockás zászló alatt Silverstone-ban.

1980-ra Carlos Reutemannt szerződtették Alan Jones mellé. Az ausztrál pilóta ebben az évben világbajnok lett, a csapat pedig begyűjtötte első világbajnoki címét a konstruktőrök között.

’87-re Piquet-nek és Mansellnek szavazott bizalmat a Williams vezetősége. A csapatfőnök elégedett volt, hisz versenyzői mindkét villágbajnoki címet begyűjtötték az FW11 kódjelű konstrukcióval. Piquet a következő évadra a Lotus csapatához igazolt, a Williams pedig förtelmes évnek nézett elébe. 1989-ben a Renault hajtóműveit használták. Az autó gyors volt, azonban nem volt igazán jó versenyző a csapatnál egészen 1991-ig, amikoris Mansell visszatért a Ferraritól. Az FW14-es Williams fantasztikus konstrukció volt, Mansell azonban így sem tudott nyerni. ’92-ben az autó és a 'bajszos oroszlán' is tökéletes volt. A brit versenyző kilenc futamot nyert az év során és már a Hungaroringen bebiztosította magának a világbajnoki címet. A konstruktőri serleg ismét a Williamshez került.

A világbajnoki címvédő és csapata nem tudott megegyezni a fizetés összegében, így 1993-re Mansell az IndyCar sorozatba szerződött, a Newman-Haas csapathoz. Helyét az egyéves szabadságáról visszatérő Alain Prost vette át, aki nem sokat teketóriázott, elhódította az egyéni titulust és vezérletével a csapat is világbajnok lett. Frank Williams volt az első csapattulajdonos, aki annak idején tesztelési lehetőséget biztosított Ayrton Sennának, és azóta is azt szerette volna, hogy a brazil csillag az ő csapatában versenyezzen. Vágyát 1994-ben tudta valóra váltani, ám az álomból csakhamar rémálom lett. Senna a szezon harmadik futamán, Imolában, a Tamburello-kanyarban halálos balesetet szenvedett. A Williams alakulata totális lelki válságba került. A legendás brazil helyét a tesztpilótából versenyzővé előléptetett David Coulthard vette át. Damon Hill mindent megpróbált, hogy elhódítsa a világbajnoki címet Michael Schumacher orra elől, ez azonban nem sikerült neki. A csapat a konstruktőri serleggel vígasztalódhatott.

1995-re a Benetton is megkapta a Renault erőforrásokat, amihez társult Michael Schumacher szenzációs teljesítménye is. A Williams csak öt győzelmet aratott ebben az évben, négy alkalommal Damon Hill, egyszer pedig David Coulthard diadalmaskodott. A következő szezon már jobban sikerült a Grove-ban székelő csapat számára. Megszerezték az IndyCar 1995-ös bajnokát, Jacques Villeneuve-öt, aki Hill csapattársa lett. Kettejük küzdelméről szólt ez az idény, és a végén Damon Hill megszerezte első és egyben utolsó világbajnoki címét. Mivel az összetett második helyén Villeneuve végzett, így a konstruktőri vb-cím is a Williams alakulatáé lett. 1997-ben Hill a Tom Walkinshaw nevével fémjelzett Arrowshoz szerződött, helyére pedig a német Heinz-Harald Frentzen érkezett. Villeneuve második Formula 1-es évében világbajnok lett, a Williams pedig elnyerte kilencedik konstruktőri titulusát.

A helyzet hamar megváltozott a csapat körül, a Renault ugyanis úgy döntött, hogy kivonul a Formula 1-ből, így 1998-ban és 1999-ben a Williams autóiba a gyengécske Supertec motort szerelték. 1999-ben Frentzen a Jordanhez, Villeneuve pedig a BAR-hoz igazolt. A versenyzői helyekre a CART bajnok Alex Zanardit és Ralf Schumachert szerződtették. A McLaren mindkét szezonban dominált, hisz a wokingiak adták az egyéni világbajnokot Mika Hakkinen személyében. '98-ban az ezüstnyilak elnyerték a konstruktőrök legjobbjának járó trófeát is, ’99-ben azonban a Ferrari végzett a gyártók tabellájának első helyén. Ralfnak sikerült elcsípnie néhány dobogós helyezést, Zanardi viszont nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. 2000 januárjának végén Frank Williams szerződést bontott az olasz versenyzővel, és a helyére a roppant fiatal Jenson Buttont szerződtette. Abban reménykedtek, hogy Button meg tudja csinálni azt, ami Zanardinak nem sikerült. Helyzetük sokkal jobb volt az előző két évhez képest, hisz ekkor már a BMW erőforrásai dübörögtek a Williams autók hátuljában. Ralf Schumachernek sikerült néhány dobogós helyezést szereznie, és Button is vitt pontokat a konyhára, így a csapat a harmadik helyen végzett. Az angol fiatalember teljesítményére az egész világ felkapta a fejét, maga Frank Williams is elégedett volt vele, azonban szembesülnie kellett a ténnyel, hogy nem tudja csapatnál tartani Buttont, mert korábban már szerződtette a kolumbiai szupertehetséget, Juan Pablo Montoyát. Úgy döntött, hogy a fiatal britet kölcsönadja az akkor még a Benetton nevet viselő Renault-nak, hogy helyet csinálon a dél-amerikai jövevénynek.

Montoya dolgát megbízhatósági problémák nehezítették debütáló évében, azonban így is sikerült pole pozíciókat és dobogós helyezéseket szereznie. Az Olasz Nagydíjon életében először győzelmet aratott egy Formula 1-es versenyen. Ralf év közben háromszor léphetett fel a dobogó legfelső fokára, így sikerült kellemetlen pillanatok okozniuk a McLarennek. Nagy csatát vívtak a második helyért, a végén azonban a McLaren megőrizte pozícióját, a Williams pedig ismét harmadik lett. 2002-ben csak egy győzelmet arattak, Ralf Schumacher révén Malajziában, azonban a McLarent sikerült maguk mögé utasítaniuk, így megszerezték a második helyet. 2003-ra elszántan készültek, céljuk az volt, hogy Grove-ba kerüljön a világbajnoki cím. A szezon első felében az FW25 gyengélkedése miatt elmaradtak a várt eredmények, az évad második felében azonban jelentősen javult a csapat teljesítménye. Montoya és Ralf Schumacher két-két győzelmet arattak és rendre pontszerző helyeken értek célba, így a Williams a Ferrari első számú kihívójává lépett elő. A konstruktőrök bajnoki címének elhódítására még az utolsó futamon is volt esélyük, céljukat azonban nem tudták megvalósítani, így meg kellett elégedniük az újabb második hellyel. A 2004-es idény katasztrofálisan sikerült a rozmárorrú FW26-ossal próbálkozó csapat számára. A drasztikus újításból keserves csalódás lett, melyet csak az a győzelem tudott feledtetni, melyet Montoya aratott az évzáró Brazil Nagydíjon. Az elhibázott fejlesztések miatt a gárda a konstruktőrök között visszacsúszott a negyedik helyre. A szezon végeztével Montoya a McLarenhez. Ralf pedig a Toyotához igazolt, helyükre Mark Webber és Nick Heidfeld érkezett 2005-re.

A csapat eredményei:

1973: Konstruktőrök bajnokságában 10., 2 ponttal
1974: Konstruktőrök bajnokságában 10., 4 ponttal
1975: Konstruktőrök bajnokságában 9., 6 ponttal
1976: Konstruktőrök bajnokságában 14., 0 ponttal
1978: Konstruktőrök bajnokságában 9., 11 ponttal
1979: Konstruktőrök bajnokságában 2., 75 ponttal
1980: A konstruktőrök világbajnoka 120 ponttal
1981: A konstruktőrök világbajnoka 95 ponttal

1982: Konstruktőrök bajnokságában 4., 58 ponttal
1983: Konstruktőrök bajnokságában 4., 38 ponttal
1984: Konstruktőrök bajnokságában 6., 25,5 ponttal
1985: Konstruktőrök bajnokságában 3., 71 ponttal
1986: A konstruktőrök világbajnoka 141 ponttal
1987: A konstruktőrök világbajnoka 137 ponttal

1988: Konstruktőrök bajnokságában 7., 20 ponttal
1989: Konstruktőrök bajnokságában 2., 77 ponttal
1990: Konstruktőrök bajnokságában 4., 57 ponttal
1991: Konstruktőrök bajnokságában 2., 125 ponttal
1992: A konstruktőrök világbajnoka 164 ponttal
1993: A konstruktőrök világbajnoka 168 ponttal
1994: A konstruktőrök világbajnoka 118 ponttal
1995: Konstruktőrök bajnokságában 2., 118 ponttal
1996: A konstruktőrök világbajnoka 175 ponttal
1997: A konstruktőrök világbajnoka 123 ponttal
1998: Konstruktőrök bajnokságában 3., 38 ponttal
1999: Konstruktőrök bajnokságában 5., 35 ponttal
2000: Konstruktőrök bajnokságában 3., 36 ponttal
2001: Konstruktőrök bajnokságában 3., 80 ponttal
2002: Konstruktőrök bajnokságában 2., 92 ponttal
2003: Konstruktőrök bajnokságában 2., 140 ponttal
2004: Konstruktőrök bajnokságában 4., 88 ponttal
2005: Konstruktőrök bajnokságában 5., 66 ponttal

Egyéni világbajnokok:

1980: Alan Jones
1982: Keke Rosberg
1987: Nelson Piquet
1992: Nigel Mansell
1993: Alain Prost
1996: Damon Hill
1997: Jacques Villeneuve

 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Névnapköszöntő
 
Következő futam

 

 
a maradék idő...

 

 

 

 
 
.
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Linkek
 
Forma-1
 
Pályák
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak